Tryb postępowania reklamacyjnego towaru.
-
Sprzedawca jest zobowiązany dostarczyć zamawiającemu rzecz wolną od wad fizycznych lub prawnych.
-
Jeżeli rzecz sprzedana ma wadę, kupujący może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, chyba że sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla kupującego wymieni rzecz wadliwą na wolną od wad albo wadę usunie. Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli rzecz była już wymieniona lub naprawiana przez sprzedawcę albo sprzedawca nie uczynił zadość obowiązkowi wymiany rzeczy na wolną od wad lub usunięcia wady.
-
Kupującym (konsument), może zamiast zaproponowanego przez sprzedawcę usunięcia wady żądać wymiany rzeczy na wolną od wad albo zamiast wymiany rzeczy żądać usunięcia wady, chyba że doprowadzenie rzeczy do zgodności z umową w sposób wybrany przez kupującego jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów w porównaniu ze sposobem proponowanym przez sprzedawcę. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość rzeczy wolnej od wad, rodzaj i znaczenie stwierdzonej wady, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie narażałby kupującego inny sposób zaspokojenia.
-
Obniżona cena powinna pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z umowy, w jakiej wartość rzeczy z wadą pozostaje do wartości rzeczy bez wady.
-
Kupujący nie może odstąpić od umowy, jeżeli wada jest nieistotna.
-
Jeżeli rzecz sprzedana ma wadę, kupujący może żądać wymiany rzeczy na wolną od wad albo usunięcia wady.
-
Sprzedawca może odmówić zadośćuczynienia żądaniu kupującego, jeżeli doprowadzenie do zgodności z umową rzeczy wadliwej w sposób wybrany przez kupującego jest niemożliwe albo w porównaniu z drugim możliwym sposobem doprowadzenia do zgodności z umową wymagałoby nadmiernych kosztów. Jeżeli kupującym jest przedsiębiorca, sprzedawca może odmówić wymiany rzeczy na wolną od wad lub usunięcia wady także wtedy, gdy koszty zadośćuczynienia temu obowiązkowi przewyższają cenę rzeczy sprzedanej.
-
Zawiadomienie o wadliwości Towaru powinno zawierać: imię i nazwisko Klienta, rodzaj dostrzeżonej niezgodności wraz opisem na czym ona polega, w miarę możliwości zdjęcie reklamowanego Towaru oraz zgłoszenie odpowiedniego żądania doprowadzenia towaru do stanu zgodnego z umową. Zawiadomienia należy dokonać poprzez przesłanie wiadomości e-mail na adres mailowy : eva.mebledesign@gmail.com lub pisemnie na adres Sprzedawcy: Ewa Cichoń Proszówki 412 32-700 Bochnia
-
Sprzedawca ustosunkuje się do żądania Klienta niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni. Odpowiedź w sprawie reklamacji jest wysyłana na podany przez Klienta adres lub w inny podany przez Klienta sposób.
-
W przypadku wadliwości Towaru, roszczenia Klienta są realizowane nieodpłatnie na każdym etapie procedury reklamacyjnej.
-
W kwestiach reklamacji stosuje się przepisy ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 Kodeks Cywilny, w szczególności art. 555 [1] - 576[4] (Rękojmia za wady)
- W przypadku zawarcia Umowy sprzedaży jako firma/przedsiębiorca prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość w ramach tzw. 14 dniowego zwrotu nie przysługuje.
Ustawa z 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta Dz. U. z 24 czerwca 2014 r. poz. 827 umożliwiająca odstąpienie od umowy zawartej na odległość jest ustawą konsumencką, regulującą stosunki pomiędzy przedsiębiorcą a Konsumentem, czyli osobą fizyczną dokonującą z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
-
Pod wpływem działania warunków wilgotności powietrza w mieszkaniu i zmian temperatur, drewno lite zmienia rozmiary tj. pęcznieje i kurczy się. Może to skutkować pękaniem drewna co z reguły nie ma wpływu na jego twardość i stabilność. Pęknięcia takie są naturalną cechą drewna litego, której nie da się wyeliminować. Dotyczy to zarówno rodzimych gatunków drewna jak i drewna egzotycznego czy thermodrewna. Kupując zatem produkty wykonane ze 100% litego drewna musimy liczyć się z tym że może ono po jakimś czasie nieznacznie popękać, dlatego te naturalne cechy drewna nie są respektowane jako reklamacja.
-
Wszystkie nasze meble, oraz pozostałe produkty objęte są 12-miesięczną gwarancją, licząc od daty zakupu. Gwarancja obowiązuje pod warunkiem, że mebel, lub inny produkt jest prawidłowo użytkowany, zgodnie z przeznaczeniem. Gwarancja obejmuje wady wynikające z procesu produkcji, lub usterki surowca. Nie podlegają gwarancji uszkodzenia mechaniczne powstałe w trakcie użytkowania.
-
Gwarancją nie są objęte wady i uszkodzenia powstałe na skutek: błędów powstałych na skutek niewłaściwego montażu, niewłaściwej pielęgnacji mebli, niewłaściwego użytkowania niezgodnego z charakterem lub przeznaczeniem mebla, przeróbek dokonanych przez Kupującego.
-
Produkt poddany jakiejkolwiek obróbce przez konsumenta nie podlega zwrotowi.
1.Klient kupujący Towar wraz z przesyłką zobowiązany jest do jej rozpakowania przy kurierze, w celu zweryfikowania czy otrzymany Towar nie uległ zniszczeniu w transporcie. W przypadku stwierdzenia uszkodzenia Klient zobowiązany jest do sporządzenia w obecności kuriera protokołu szkody, a następnie do niezwłocznego kontaktu ze Sprzedawcą mailowo na adres eva.mebledesign@gmail.com lub telefonicznie pod numerem (+48) 697 089 547 w celu ustalenia sposobu rozpatrzenia reklamacji.
2. Sprawdzenie przesyłki przy odbiorze w obecności kuriera jest koniecznym warunkiem dochodzenia ewentualnych roszczeń Klienta z tytułu uszkodzenia czy okradzenia przesyłki w transporcie.
3. W przypadku zwrotu bez oryginalnego opakowania dodatkowo doliczamy 5% wartości zakupu.